fbpx
Previous
Next

Universiteit Antwerpen

Bepaal mee de toekomst

Universiteit Antwerpen - avatar logo

Als actief pluralistische instelling wil UAntwerpen een stimulerende omgeving zijn voor haar 20.000 studenten, 1.000 proffen en 3.000 onderzoekers. De diverse (Antwerpse) samenleving is een dagelijkse extra stimulans voor kritisch onderzoek en onderwijs, reflectie en debat over wetenschappelijke, maatschappelijke, levensbeschouwelijke en ethische vragen.

Na marktonderzoek bleek de campagne van vorig seizoen beter te scoren dan de afgelopen jaren. We besloten om de campagne te verfijnen en organiseerden een pretest bij de doelgroep. De resultaten wezen uit dat laatstejaars scholieren vooral de versie zonder heldenmasker en zonder professoren of onderzoekers smaakten. Met een nieuwe fotoshoot en aangepaste copy maakten we 3 nieuwe key visuals, met telkens 3 studenten. Ze vertegenwoordigen de 9 faculteiten en hielden rekening met genderevenwicht en etnische diversiteit. Een “army of heroes” en een gemonteerde skyline van Antwerpen op de achtergrond dragen bij tot de story telling. De boodschap aan laatstejaars scholieren is duidelijk. Jullie zijn helden en jullie bepalen mee de toekomst, wie je ook bent en welke richting je ook kiest. Jullie dragen bij tot de betere wereld van morgen.

wegens succes verlengd 3 nieuwe key visuals nieuwe copy

3 helden van de Universiteit Antwerpen: vóór beeldbewerking 3 helden van de Universiteit Antwerpen: na beeldbewerking

Ook nood aan beter?

Briefings niet gevolgd?
Budgetten en timings overschreden?
Bij-het-haar-gegrepen concepten?

Ontdek hoe we jouw merk ook laten briesen, bruisen en buzzen!